En man äter korv med bröd i trädgården

Medlemsveckan närmar sig!

Vecka 40 är det äntligen dags för Hyresgäst­föreningens medlemsvecka i hela landet. Den 2 oktober startar medlemsveckan och pågår veckan ut. Håll utkik efter aktiviteter runt om ditt område.

Syftet med medlemsveckan är att visa på medlemsnyttan, stärka oss som folkrörelse och öka antalet medlemmar. Veckans fokus kommer att ligga på de kommande hyres­förhandlingar och att värva så många nya medlemmar som möjligt.

Vad händer i Regionen?

Vi uppmuntrar alla i regionen att arrangera så många aktiviteter som möjligt. För att möjliggöra detta finns det två olika informationspaket som du kan ta del av:

Om du som förtroendevald behöver hjälp med utskrift av informationspaketen är du välkommen att kontakta vaktmästeriet på internservice@hyresgastforeningen.se med information om hur många affischer du vill ha och i vilket format. Materialet kommer att finnas tillgängligt för upphämtning på vårt regionkontor (Arenavägen 63, plan 9) från vecka 39.

Så kan du engagera dig

Vill du skapa trygghet och gemenskap där du bor? Engagera dig i Hyresgäst­föreningen region Stockholm! På den här sidan kan du läsa mer om hur du kan vara med och skapa en förändring i ditt bostadsområde.

Just nu är det viktigare än någonsin att engagera sig, med tanke på de kommande hyres­förhandlingarna. Ju fler vi är, desto starkare är vi!