Två tjejer står i en hiss

Hyra lägenhet & bostad - Hitta lediga lägenheter

Söker du bostad? Hur du enklast hittar en ledig hyresrätt kan skilja sig mellan olika orter. Skrolla ned så hittar du tips på hur du skaffar en lägenhet i några av Sveriges största städer.

Vi vet att det är svårt att hitta en ledig hyresrätt eftersom det är bostadsbrist på många håll i Sverige, men om du börjar i god tid har tålamod och är aktiv i ditt sökande så ökar dina chanser. Lycka till!

• Observera att du inte kan få en bostad av Hyregästföreningen. Av oss kan du få stöd och hjälp när du flyttat till en bostad.

Bli hyrestrygg

När du hittat en hyresrätt att flytta till kan du bli medlem hos oss i Hyresgäst­föreningen. Vi finns där för alla som bor i hyresrätt. Vi är med och förhandlar om hyror, hjälper dig med juridisk rådgivning och står på din sida när du är i konflikt med din hyresvärd. Som medlem får du även mängder av rabatter och förmåner.