Dam vid bord
Mostphoto
Genrebild.

Så fick Signe sin utlovade varmluftsugn

Signe älskar att baka. När hon fick möjlighet att flytta till en nyrenoverad lägenhet så var hon därför noggrann med att försäkra sig om att det skulle finnas en varmluftsugn i lägenheten. Hon blev lovad att det absolut skulle finnas en sådan och tackade med glädje ja till den nyrenoverade lägenheten.

Väl inflyttad kunde hon till sin besvikelse konstatera att det inte fanns någon varmluftsugn, trots löftena. En tid senare kommer ett brev från Hyresgäst­föreningen med information om att hyres­förhandlingarna är på gång. Då passade Signe på att höra av sig till förhandlaren angående sin ugn.

Kaj Raving, förhandlare på Hyresgäst­föreningen, besökte Signe och kunde konstatera att hon borde ha haft en varmluftsugn från början. I en överenskommelse mellan hyresvärden och Hyresgäst­föreningen stod det nämligen att det skulle ingå varmluftsugn i de nyrenoverade lägenheterna.

I förhandlingen med hyresvärden lyfte Kaj Raving frågan om Signes ugn. Hyresvärden gav direkt med sig och självklart skulle Signe få sin varmluftsugn.

Nu kan Signe äntligen baka ordentligt.

Exemplet är från ett verkligt ärende men Signe heter egentligen något annat.