Nattvandra med oss i Hyresgästföreningen
Hyresgäst­föreningen

Nattvandra med Hyresgäst­föreningen på Öxnehaga!

Vill du vara med och göra Öxnehaga tryggare? Var med oss och nattvandra! Att nattvandra är ett sätt att genom vuxen närvaro skapa trygghet för alla. Du kan engagera dig så mycket eller lite du vill och kan.

För att skapa ett tryggt samhälle för alla, är förebyggande insatser ofta den effektivaste och billigaste metoden. Och tiden den värdefullaste investeringen.

Att nattvandra är ett sätt att bidra med tid och närvaro där den verkligen behövs. Att bry sig är lika viktigt som enkelt.

Det handlar om att finnas ute under dagtid, kvällar eller nätter, vardag som helgdag. Att bara vara där, fråga hur någon mår, lyssna, kanske plåstra om eller låna ut mobilen.

Genom att bara vara på plats några timmar månanden kan du bidra med en vuxen persons närvaro, bygga upp ett förtroende och finnas till hands där det händer. Innan det händer. De få timmar du ger kan få enormt stor betydelse.

Du kan engagera dig så mycket eller lite du vill och kan. Varje minut du ger är av betydelse.

På Öxnehaga är den lokala Hyresgäst­föreningen värd för nattvandringar.

Är du intresserad och vill börja nattvandra kan du kontakta Hyresgäst­föreningens kontaktperson / ansvarig för nattvandringsgruppen.

Telefon:076-305 11 29

Vi syns på området!