Älska bostadspolitik
Hyresgästföreingen

Tips

För att vi ska kunna genomföra en bra kampanjvecka tillsammans, där allas insats gör skillnad behöver vi förbereda oss. Här kommer lite tips.

1. Boka en kurs tillsammans med styrelsen

Här samlar vi kurser och föreläsningar för dig som är förtroendevald i region Sydost. Kanske finns det något du eller din styrelse vill efterfråga eller boka? Det kan handla om utvecklande styrelsearbete, hur ni engagerar medlemmar, studiecirklar med mera. Hur vill du utvecklas i ditt uppdrag och hur kan din styrelse utvecklas tillsammans?

Till kurskatalogen för dig som är förtroendevald

2. Gå e-learning ”Alla kan värva”

Den här utbildningen handlar om hur Hyresgäst­föreningen kan växa till en ännu större och starkare folkrörelse med hjälp av fler värvande samtal. Målet är att du som går utbildningen ska känna dig bekväm med att ha egna värvande samtal. Här kommer du få ta del av flera användbara verktyg som kan hjälpa dig på vägen.

Utbildningen finns på Lärkan

3. Fler kurser

Lärkan – den digitala utbildningsplattformen
Den digitala utbildningsplattformen Lärkan erbjuder medlemmar fritt utbud av olika utbildningar som man genomför när man själv har tid. Exempel på utbildningar som kan intressera förhandlingsråd eller förhandlings­delegater:

• Välkommen till Hyresgäst­föreningen
  • Hyresgästers rättigheter och skyldigheter
  • Nyfiken på hyres­förhandlingar
  • Grundutbildning för förhandlings­delegater

Till Lärkan

Kunskapsarenan i region Sydost
Regionalt anordnar vi spännande föreläsningar både för medlemmar och förtroendevalda. Kanske finns det någon kommande kurs som intresserar i närtid?

Till kunskapsarenan