Medieutbildning
Mostphotos

Bli en mästare på media

Vad gör man om en journalist ringer? Och varför behöver vi bry oss om media egentligen? Media väcker många känslor! Idag är det heller inte bara traditionell media vi behöver förhålla oss till, utan även till exempel sociala medier. Våra frågor är ofta intressanta för många och därför blir vi ofta kontaktade av media.

Kille vid fönster
Hyresgäst­föreningen

En kurs för dig som är förtroendevald i region Sydost och kan komma i kontakt med journalister eller som hanterar din förenings sociala media. Du kanske sitter med i en förhandlingsdelegation och får frågor om en hyreshöjning, eller du kanske vill att media ska uppmärksamma en aktivitet din förening ska anordna.

På den här kursen pratar vi om varför vi är i kontakt med media, hur vi vill synas i media, hur man kan tänka runt inlägg i sociala media och hur man kan klara av en intervju utan att svettas allt för mycket.

Du får med dig bra tips som du kan använda nästa gång du är i kontakt med media.

Vad du kan förvänta dig
Det blir teoretiskt, lite diskussioner och en massa tips att ta med sig. Vi kommer också att prata om praktiska exempel och frågor vi ofta får till exempel i samband med hyres­förhandlingar, vid aktiviteter, hur man kan svara och framför allt varför det är viktigt att vi svarar.

Målet med kursen är att du efteråt:

• Känner dig säkrare i din kontakt med media
  • Har med dig tips och råd på hur du kan hantera media
  • Känner dig säker på hur du hanterar våra frågor på sociala media
  • Vet hur du kan locka media till aktiviteter du vill uppmärksamma

Kursen genomförs av personal från Hyresgäst­föreningen.

Anmäl dig nu
Kursen genomförs digitalt via Temas. Det är begränsat antal platser och anmälan stänger cirka en vecka innan kursstart. Anslutningslänk till kursen skickas via e-post någon dag innan.

• 17 oktober klockan 18.00-20.00, digitalt via Teams