Förhandlingsdelegation

Uppdrag förhandling, fortsättning

Ett av de viktigaste uppdragen Hyresgäst­föreningen har, är att förhandla hyror, i bara region Sydost förhandlar vi hyran och hyresvillkor för 51 kommuner och för fler än 220 000 lägenheter. Ditt jobb som förhandlingsdelegat är, tillsammans med Hyresgäst­föreningens förhandlare, det viktigaste skyddet mot orimliga hyreshöjningar.

Kollektiv.
Mostphotos

En kurs för dig som är förtroendevald och har uppdrag som förhandlingsdelegat eller förhandlingsansvarig i en styrelse som genomfört grundutbildningen.

Den här kursen är en fördjupning av grundutbildningen om förhandling. Vi fördjupar oss kring uppdraget, vad förhandlingsarbetet innebär både för dig som förtroendevald och Hyresgäst­föreningen.

Vi kommer bland annat gå igenom förhandlingsrutinerna, förhandlingsteknik, prova på genom rollspel och gå igenom hur media fungerar och varför det är viktigt.

Kursen genomförs av personal och förtroendevalda från Hyresgäst­föreningen.

Anmäl dig nu
Kursen genomförs i Alvesta, den är kostnadsfri och regionen betalar för förlorad arbetsförtjänst, mot uppvisande av arbetsgivarintyg. Resa sker i första hand via tåg och den resan bokar du själv så snart du fått bekräftelse på din plats till kursen, läs mer om det här

Anmälan stänger cirka tre veckor innan kursen genomförs.

• 21-22 september, Rådmannen i Alvesta