Per och Kristina värvar
Jonas Lundborg

Snart dags för årets värvarvecka!

Den 13 september startar värvarveckan i hela landet och pågår veckan ut. Årets tema är ”Tryggare tillsammans”. Målet med veckan är att rekrytera och engagera så många nya medlemmar som möjligt – och det gör vi för att bli en starkare och livligare folkrörelse som jobbar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Målen är att fler än hälften av alla Sveriges hyresgäster ska vara medlemmar i Hyresgäst­föreningen och att organisationen ska drivas av fler än 22 000 förtroendevalda och aktiva medlemmar.

Vad händer i regionen?

I regionen vill vi att alla ska genomföra så många aktiviteter som vi bara orkar och hinner med! För att möjliggöra detta kommer det finnas olika hjälppaket för föreningarna att hämta upp på regionkontoret:

·        Ett Värvarkit för att rekrytera nya medlemmar

·        Ett Tipsrundekit som innehåller allt som behövs för att göra en lyckas tipsrunda

·        Ett Preppkit som innehåller flyers och affischer med budskap kopplade till temat ”Tryggare tillsammans”

Utöver dessa kit som är tänkta att stötta aktiviteter i föreningarna är det viktigt att ni så snart som möjligt meddelar om er förening vill ha stöd och personal på plats. Detta kan ni med fördel göra så snart ni bestämt datum och tid för era aktiviteter, vänd er då till er Boendeutvecklare och Förhandlare.

Från regionkontorets sida koordinerar vi fyra områden som bemannas särskilt med personal: Järva, Lidingö, Brännkyrka/Hägersten och Tyresö. Dessa föreningar visade tidigt intresse för värvarveckan och en ingår i aktiviteten Nytt arbetssätt som är en del av regionens verksamhetsplan 2021.

Om er förening har en utvecklad plan för medlemsutvecklingen i föreningsområdet som faller inom ramen för värvarveckan finns möjlighet för regionkontoret att särskilt stötta ytterligare två föreningar.

Vi kommer att hålla alla uppdaterade så snart det finns mer information! Du kommer alltid att hitta uppdaterad info i det här inlägget och via regionkontorets personal.