Tälta på Norrmalmstorg
Salan Ahlgren
Tält på Norrmalmstorg

Stort engagemang mot bo-orättvisan i hela Stockholm!

Ett stort tack till alla som engagerat sig i Hyresgäst­föreningens arbete inför valet, antingen som arrangörer eller som deltagare. Det har varit stor aktivitet i våra bostadsområden och nya aktiviteter väntar i oktober.

Flyttlådan september22
Tjejmilen valåret 2022

Vi har anordnat grillkvällar, affischeringskvällar, pendlingsmorgnar, politiska debatter, torgmöten och flygbladsutdelningar i alla former. Vi har pratat med många tusen människor, både hyresgäster och andra. Vi har talat med politiker om både problemställningar och möjliga lösningar. Tillsammans har vi gjort skillnad och tillsammans ska vi fortsätta påverka för rättvisa mellan ägt och hyrt boende. Kampen för att stoppa bo-orättvisorna är långt ifrån över.

För Hyresgäst­föreningen handlar det bostadspolitiska opinionsarbetet framför allt om tre viktiga frågor:

• Större inflytande för hyresgäster vid renoveringar, nej till renovräkningar.
  • Ökat statligt stöd till bostadsbyggande med rimliga hyror.
  • Skatteklyftan mellan hyrt och ägt boende måste utjämnas.

Snart är det dags för fler aktiviteter ute i våra områden! Första veckan i oktober är det medlemsvecka och då kommer vi bland annat uppmärksamma Internationella hyresgästdagen måndag den 3 oktober.

Håll utkik här på regionens hemsida och i din mejlkorg efter info om vad som händer i närheten av där du bor.

Bilderna är från kampanjarbete vid Tjejmilen och tältaktion med jagvillhabostad.nu på Norrmalmstorg, en lördag i början av september 2022.

Hyresgästföreningen och Jag vill ha bostad.nu tältar på Norrmalmstorg
Foto: Salan Ahlgren