barn klättrar klätterställning

Har du en bra idé på hur vi kan bli fler medlemmar och aktiva medlemmar? - Ansök om extrapengar!

Vi ska bli många fler medlemmar. Vi ska också bli många fler aktiva medlemmar. Har du idéer på lokala aktiviteter, i ditt bostadsområde eller i ditt kvarter, som skulle kunna leda till fler medlemmar och fler aktiva? Nu finns det pengar att söka för just det!

Hur fungerar det?

Samla några av dina grannar som vill haka på din idé. Formulera det ni tillsammans vill göra, klicka på länken nedan och fyll i formuläret.

Ansökan om medel från Framtidspotten i Stockholm

Din ansökan tas om hand på Boende- och medlemsutvecklingsenheten som tittar igenom den och vid behov kontaktar dig/er. Sedan lämnas den vidare till regionstyrelsen som tar beslut om pengar ska beviljas för just de aktiviteter som du/ni har föreslagit. Så fort beslut är fattat av regionstyrelsen så meddelar vi dig beslutet.

Totalt finns 100 000 kronor att söka för den här typen av rekryterande verksamhet under 2023. Pengarna kommer att fördelas mellan flera olika lokala initiativ.

Om pengar beviljas betalas dessa ut i förskott och återredovisas mot kvitton i original, senast det datum som kontoret har meddelat.

Kvitton skickas till:

Boende- och medlemsutvecklingsenheten
Hyresgäst­föreningen
121 28 Stockholm-Globen

Hör av dig för att få en digital återredovisningsblankett.

Lycka till och välkommen med din ansökan!

Hyresgäst­föreningen region Stockholm

Regionstyrelsen i samarbete med Boende- och medlemsutvecklingsenheten