vecka 37
Robin Sütcü delar ut flygblad

Äntligen fick vi träffas och prata igen!

Efter ett och ett halvt års pandemi som stoppat vårt utåtriktade arbete fick vi äntligen komma ut och samtala med hyresgäster igen. Med tema Tryggare tillsammans ägnade vi stora delar av vecka 37 åt att prata med hyresgäster.

vecka 37
Esme Guler i Tensta

Många röster bland både förtroendevalda och personal sa samma sak, ”kul att få träffa folk och prata om Hyresgäst­föreningen igen”.

I mitten av september var flera Hyresgäst­föreningar, från Sigtuna i norr till Nynäshamn i söder, synliga på gator och torg. Bortsett från att värva medlemmar blev det många samtal om fel och brister i hemmet eller i området. I Larsberg på Lidingö berättade flera hyresgäster att de hade fått problem med avlopp efter en upprutning. I Tensta berättade människor om bristande underhåll.

Att vi som organisation återigen kan vara nära och lyssna på hyresgästernas berättelser och hjälpa dem är ju det vi är till för. När vi inte kunde göra det jobbet tappade vi också många medlemmar som vi nu måste få tillbaka.

v37 tensta
Många samtal i Tensta
v 37
Salan Ahlgren