Camilla Berg och Inga-Karin Dentz
Foto: Anna Eriksson
Camilla Berg, ny ordförande, och Inga-Karin Dentz, avgående ordförande.

Ny föreningsordförande i Malmö östra

På Hyresgäst­föreningen Malmö östras digitala årsmöte 16 juni valdes Camilla Berg till ny ordförande för föreningsområdet. Inga-Karin Dentz lämnar över sin post efter drygt två år som ordförande.

– Jag vill än en gång tacka för det här stora förtroendet, det ska bli både spännande och roligt! Vi i Malmö östra kommer att göra det här tillsammans, det är tillsammans vi är starka, säger Camilla Berg, ny ordförande i Hyresgäst­föreningen Malmö östra.

– Som föreningsordförande har en fortfarande mycket medlemskontakt, det har jag tyckt om! På så sätt har uppdraget inte bara blivit styrelseinriktat utan även förankrat bland medlemmar och hyresgäster. Nu kommer jag att fortsätta i min lokala hyresgäst­förening Zenith och driva de frågor som de boende där brinner för. Skillnaden mellan arbetet i föreningsstyrelsen och i en lokal hyresgäst­förening är inte så stor som en ibland kan tro, men samtidigt är det milsvida skillnader i perspektiv, säger Inga-Karin Dentz, avgående ordförande.

Hyresgäst­föreningen Malmö östras styrelse består av följande personer:

• Camilla Berg
  • Lena Olofsson
  • Mai-Britt Nielsen
  • Magnus Sendel
  • Åsa Dackegård
  • Susanne Berg

Ersättare:

• Niklas Karmhagen
  • Iréne Anderberg

Revisorer:

• Nils Johansson