Vårens omgång av Hemresan blev lyckad

Heja - över 500 hyresgäster besökte vårens Hemresa!

Hemresan har under våren varit på husbilsturné i bostadsområden i Norrbotten och Västerbotten. Vi har gjort 13 stopp i framför allt bostadsområden under majmånad, med start i Övertorneå och slut i Skellefteå.

Hemresan har varit uppskattat av såväl hyresgäster, förtroendevalda och anställda.

- Det har varit jätteroligt att få träffa alla hyresgäster. Jag har många fina minnen från vårens omgång; som drivkraften hos alla hyresgäster som vill bidra till förbättringar i sitt bostadsområde och Porjusborna som stod redo för att träffa oss trots att det spöregnade, säger Kai Selkälä, förtroendevald från Gällivare som deltagit vid flera av Hemresans stopp.

Speciellt för årets Hemresa är att vi tillsammans med hyresgäster har firat 100-år av gemensam kraft! Vi har även haft många intressanta och givande diskussioner, fått 6 nya medlemmar och 23 intresserade medlemmar som vill engagera sig, grillat korv i mängder, poppat oändliga liter popcorn och haft flera aktiviteter för stora och små.

Besökarna har uppskattat att få tycka till om sitt bostadsområde, ställa frågor till jurist/förhandlare och de yngre besökarna att få mumsa på popcorn och att få med sig en ballong hem.

Att besöka bostadsområden har varit uppskattat och genererat många nyfikna besökare som tyckt det varit kul att det händer något i området:

- Det har varit många positiva reaktioner över våra besök i bostadsområdena, exempelvis en av våra medlemmar sedan många år var så glad att vi för första gången besökte hennes område och en annan yngre besökare i Kiruna uttryckte glatt ”kan ni inte komma varje dag? säger Linda Käck, folkrörelseutvecklare som deltagit på flera av stoppen.

Titta på filmen längst ner för att se återblickar från vårens Hemresa.

Hemresan tillbaka i höst

Nu har Hemresan uppehåll under sommaren för att åter köra igång igen i höst då vi besöker Västerbotten, Jämtland och Västernorrland under vecka 34-38 mer information kommer löpande: Hemresan på husbilsturné 2023

Blockerat innehåll.