En barnfamilj har fest vid ett middagsbord

Välkommen till vår 100års fest!

Mingla med våra förhandlare, jurister, folkrörelseutvecklare och vår bostadspolitiska strateg. Var med på tävlingar och utlottning av fina priser. Det bjuds på lättare förtäring, snacks, mingel och överraskningar. Fira med oss på Hyresgästernas dag när vi fyller 100 år – en kväll full av minnen och glädje!

Datum: måndagen den 2 oktober
Tid: Dörrarna öppnar kl. 16.00 och stänger ca 20:15
Plats: Folkets hus, Södergatan 65, Helsingborg
Målgrupp: Medlemmar i Hyresgäst­föreningen eller hyresgäster som blir medlemmar under kvällen

Sista dag för anmälan:28 september

John Taylor håller upp en bukett rabarber
John Taylor

Föreläsare

John Taylor
John Taylor, trädgårdsmästare, bland annat känd från SVT´s Trädgårdstider, berättar om sitt trädgårds och odlingsengagemang och ger oss både sina professionella och privata tips och trix.

P-G Nyström
Mycket har hänt under Hyresgästförenignens långa histora och mycket är sig likt. P-G Nyström berättar i sin föreläsning "Marknadshyra eller hyresreglering –  100 år av diskussion”

Logotype med Hyresgästföreningen 100år av gemensam kraft

Utställare

Hem o Hyra presenterar:
Journalister från medlemstidningen Hem & Hyra är på plats och tar gärna emot dina tips på vad de kan skriva om och vad som händer i ditt bostadsområde.

Biodlingsprojektet presenterar:
Här får du veta hur biodlingsprojektet på Pixlapiren i Helsingborg startade och du kan provsmaka av honungen.

Odlingsprojektet presenterar:
Dalhems odlingsprojekt finns på plats och berättar om sin verksamhet. De har även med sig blomster för inspiration och försäljning.

Hyresgäst­föreningens 100års utställning presenterar:
Äldre fotografier från Helsingborg stad. Du kan vara med i en tävling och vinna fina priser!

Ett samtal på ett kontor mellan 3 personer

Ställ dina frågor till våra experter

På plats på festen finns våra experter inom förhandling, juridik, lokalt engagemang och bostadspolitik som gärna svarar på dina frågor eller lyssnar på dina önskemål. Välkommen att mingla med dem!

Tre vänner umgås i en soffa

Värva en vän kampanj

Kom till festen och ta med dig en vän som bor i hyresrätt! Är vännen inte medlem kan ni på plats ta del av vår kampanj "Värva en vän" med fina presenter till er båda, om vännen blir medlem.

Obs! Anmälan behövs