Lokal app för grannar på Rotorp/Mickedala

I den lokala hyresgäst­föreningen Rotorp/Mickedala har hyresgäster kunnat använda en ny lokal app sedan en tid tillbaka. I första hand handlar det om nyhetsförmedling och utbyten grannar emellan och omkring 200 personer är med.

Hem & Hyra har tittat närmare på appen som i förlängningen hoppas kunna bidra till livsstilsförändringar för ett mer ekologiskt och socialt hållbart samhälle. Anders Lövgren, ordförande i den lokala hyresgäst­föreningen, och Diana Bjurfalk tror att digital kontakt kan vara början på verkliga relationer.
– På många år har det inte funnits något dörrsnack. Jag tror inte heller att  vi i min generation vågar fråga varandra om saker. Detta kan öppna upp för det, säger Diana till Hem & Hyra.

Läs hela artikeln i Hem & Hyra: Klimatsmart med nyheter från trappuppgången