vuxna på promenad med barnvagnar

Medlemsveckor 2024 - vi gör det tillsammans!

Nu börjar det dra ihop sig till årets andra medlemsvecka - vecka 41. Vi fortsätter med temat från våren: ”Livet i Hyresrätten – Det här är mitt hem!”. Den här gången ligger fokus på att lyfta fram våra kvarterslokaler, och det gör vi under mottot ”Kvarterslokalen – ditt förlängda vardagsrum”.

Hyresgäst­föreningen är en fantastisk organisation med många medlemmar och förtroendevalda. Medlemsveckorna är något vi gör tillsammans i hela organisationen från Ystad till Haparanda. Syftet med medlemsveckorna är att vara närvarande i bostadsområden, öppna upp för engagemang och få fler att bli aktiva i Hyresgäst­föreningen och att rekrytera fler medlemmar.

Vi i regionerna Aros-Gävle och Mitt gör gemensamma satsningar under veckan där vi öppna upp våra kvarterslokaler under måndagen och torsdagen. Har ni ingen möjlighet att göra det då så har ni givetvis er aktivitet en annan dag i veckan.

Saknar ni en kvarterslokal där du bor? Inga problem! Gör i stället en utåtriktad aktivitet någonstans ute i ert bostadsområde under medlemsveckan. Lyft fram era verksamheter och berätta för grannarna vad ni gör.

Varför medlemsveckor?

Att vi har medlemsveckor vecka 21 och 41 är något som Hyresgäst­föreningen beslutat om nationellt för 2024. Under veckorna ska vi, både anställda och förtroendevalda, fokusera lite extra på att nå våra mål genom kampanjarbete. Eftersom veckorna är nationella innebär det att hela Hyresgäst­föreningen är ute mer än vanligt för att anordna aktiviteter.

51/22
Medlemsveckorna är ett led i våra ambitiösa 51/22-mål som går ut på att vi ska bli fler medlemmar, aktiva medlemmar och förtroendevalda. Vi vill fortsätta vara en relevant och stark organisation för alla Sveriges hyresgäster där vi betyder mer för fler.

Digital inspirationsträff om medlemsveckan

Vi bjuder in till en digital inspirationsträff på Teams för alla förtroendevalda.
Tisdag 10 september kl. 18.00-19.00.

Länken till mötet kommer på e-post veckan innan, men boka in tiden redan nu!