Överdel av affisch om dikttävling

Skriv en dikt om ditt boende!

Skriv en dikt på temat ”Mitt hem” och var med och tävla om fina priser!

Regler

• Tolkningen och längden på dikten avgör du själv.
  • Du behöver inte rimma.
  • Du måste hitta på och skriva dikten själv. Det är inte tillåtet att kopiera dikter som redan finns.
  • Tävlingen vänder sig till alla, stora som små, boende i hyresrätt i Köping och Kolsva.

Skicka din dikt till ermina.ilic@hyresgastforeningen.se senast den 2 juni 2023.
Glöm inte att skriva namn, ålder, adress, och telefonnummer så att vi kan kontakta dig om du vinner.

Vinnarna kommer att presenteras på Nygårdsdagen den 11 juni 2023.

Rättigheter

Den tävlande ger i samband med deltagande i tävlingen Hyresgäst­föreningen och Köpings Bostads AB rätt att fritt använda bidragen i sin verksamhet och i samarbete med andra aktörer samt ställa ut dikterna på till exempel biblioteket i Köping eller vid andra arrangemang.
Alla dikter kommer även att vara med på utställning på Nygårdsdagen den 11 juni. Då tillkännages även vilka som vinner! Första, andra och tredjepristagare får något pris, vad det är blir en glad överraskning.

Hyresgäst­föreningen i Köping i samarbete med Köpings kommun och Köpings bostads AB.