Din innergård
Nils-Olof Larsson

Väsbyhem

Är du hyresgäst hos Väsbyhem ska du bli medlem hos oss på Hyresgäst­föreningen! Vi är en av Sveriges största folkrörelser med över 500 000 medlemmar som tillsammans kämpar för ett tryggt samhälle där alla ska ha möjligheten att skapa sig ett hem med rimlig hyra och schyssta villkor.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om Väsbyhem

Väsbyhem är en allmännyttig hyresvärd som ägs av Upplands Väsby kommun. AB Väsbyhem äger och förvaltar omkring 5 000 hyreslägenheter, både som radhus och lägenheter i flerfamiljshus.

Sök bostad hos Väsbyhem

För att få en hyresrätt hos Väsbyhem behöver du registrera dig i bolagets egen bostadskö som du hittar på Väsbyhems hemsida. Lägenheterna förmedlas efter köpoäng som räknas från den dag du registrerat dig.

Är du folkbokförd i Upplands Väsby kan du söka bostad från att du är 16 år. Är du inte folkbokförd i kommunen kan du söka från 18 års ålder.

Sök bostad i Stockholm

Söker du bostad i Stockholm? Då kan du gå in och läsa mer om bostadskö i Stockholm