Strandningar av hyresförhandling
Hyresgäst­föreningen

Webinarium: Vad händer med min hyra?

Förhandlingen om hyran pågår för fullt runt om i landet mellan Hyresgäst­föreningen och fastighetsägare. Årets förhandling väcker oro då hyresvärdar kräver höjda hyror på grund av inflationen och de stigande räntorna. Hur går det med förhandlingarna, hur påverkas du som hyresgäst och vad gör Hyresgäst­föreningen för att dämpa hyreshöjningarna? Välkommen på vårt webinarium den 24 november och få svar på dina frågor.

På många håll i Sverige har fastighetsägare krävt skyhöga hyreshöjningar vid årets förhandlingar för att klara kostnadsökningarna. Det väcker stor oro hos många hyresgäster som redan idag kämpar med att få ekonomin att gå ihop.

Vad händer med förhandlingarna och hur kommer hyran att bli?

Hyresgäst­föreningen ger dig en lägesbild och berättar hur vi gör skillnad för dig i hyresrätt. Välkommen till vårt livesända webinarium där du kan ställa dina frågor.

Innehåll och medverkande gäster:

• Hyresgäst­föreningens förbundschef Erik Elmgren berättar om läget i årets förhandlingar
  • Samtal med Majblommans generalsekreterare Åse Henell
  • PRO:s förbundssekreterare Johanna Hållén ger en bild tillsammans med Hyresgäst­föreningens förbundsordförande Marie Linder av hur höga hyreshöjningar skulle påverka barnfamiljer, pensionärer och hyresgäster

Frågestund med Marie Linder och Erik Elmgren där du som tittar har möjlighet att ställda dina frågor om hyres­förhandlingarna.

Moderator:
Ola Palmgren