Flytta från lägenhet

Verksamhets­berättelse 2023

Nu kan du läsa vår verksamhets­berättelse för 2023! Så vad gjorde vi under året egentligen? Jo, under 2023 fyllde vi 100 år, förhandlade hyran åt 3 miljoner hyresgäster, stoppade dubbelhöjningen av hyran i Malmö, blev över 560 000 medlemmar och mycket mer. Ta del av allt vi gjort för hyresgästerna i vår verksamhets­berättelse.

Under året har vi jobbat hårt för att pressa ner hyreshöjningarna och göra villkoren bättre för landets hyresgäster. Och vet du vad? Vi lyckades spara 1,5 miljarder kronor åt hyresgästerna för varje procent vi fick ner hyreshöjningarna. År 2023 var speciellt eftersom vi firade vårt 100-årsjubileum. Vi firade med bland annat drömlokaler, tårta, evenemang och fester.

Vi ordnade också konferenser och gjorde många trygghetsvandringar runt om i landet för att öka tryggheten i våra bostadsområden. I verksamhets­berättelsen hittar du också vår hållbarhetsredovisning som visar vårt arbete för miljön och hållbart boende.

Läs hela verksamhets­berättelsen för 2023 här.