Hyresgästföreningen nominerad för ny visuell identitet
Nu uppmärksammas vår nya visuella identitet genom att nomineras i det prestigefulla Svenska Designpriset. Med Hyresgästföreningens nya visuella identitet ser vi fram emot att ta Hyresgästföreningen vidare in i framtiden - en folkrörelse som alltid är relevant genom att vara i rörelse.
Publicerat: 2022-09-20
Hyresgästföreningen i ny kostym
Svenska Designpriset har som målsättning att utveckla och främja svensk grafisk design och kommunikation. För att möta hyresgästers behov har Hyresgästföreningen under året lanserat en ny visuell identitet vars design är framtagen i samarbete med designbyrån Söderhavet. Nu nomineras designen av Svenska Designpriset i kategorin Grafisk Identitet.
- Sedan 1968 har vår logotype symboliserat trygghet och stabilitet. För att bättre möta dagens behov och vara anpassad till det digitala landskapet, utvecklar vi nu vår grafiska identitet. Tillsammans har vi skapat en varm och välkomnade varumärkesidentitet som vi är mycket stolta över, säger Karen Kenny, chef Varumärke och Produktion, på Hyresgästföreningen.
Hyresgästföreningen bygger broar med ny grafisk identitet
Vår nya varumärkesidentitet bygger på bryggan mellan människor, förstärker det kraftfulla som finns i Hyresgästföreningens rörelse – en folkrörelse som alltid är relevant genom att aldrig stå still.
Läs mer om vår nya visuella identitet
Lämna din röst i "Peoples Choice"
De nominerade bidragen i årets upplaga av Svenska Designpriset kommer även att prisas av svenska folket. Tag chansen att se nominerade bidrag och rösta på din favorit.
Sista dag för att rösta är den 25 september. Vinnarna i de olika kategorierna kommer att prisas den 21 oktober.