Ett barn spelar på en ukulele och ett barn håller för öronen

Hyresgäst­föreningen nominerad för ny visuell identitet

Nu uppmärksammas vår nya visuella identitet genom att nomineras i det prestigefulla Svenska Designpriset. Med Hyresgäst­föreningens nya visuella identitet ser vi fram emot att ta Hyresgäst­föreningen vidare in i framtiden - en folkrörelse som alltid är relevant genom att vara i rörelse.

Hyresgästföreningen nominerad i Svenska Designpriset

Hyresgäst­föreningen i ny kostym

Svenska Designpriset har som målsättning att utveckla och främja svensk grafisk design och kommunikation. För att möta hyresgästers behov har Hyresgäst­föreningen under året lanserat en ny visuell identitet vars design är framtagen i samarbete med designbyrån Söderhavet. Nu nomineras designen av Svenska Designpriset i kategorin Grafisk Identitet.

-       Sedan 1968 har vår logotype symboliserat trygghet och stabilitet. För att bättre möta dagens behov och vara anpassad till det digitala landskapet, utvecklar vi nu vår grafiska identitet. Tillsammans har vi skapat en varm och välkomnade varumärkesidentitet som vi är mycket stolta över, säger Karen Kenny, chef Varumärke och Produktion, på Hyresgäst­föreningen.

Hyresgästföreningens logotyp 3d

Hyresgäst­föreningen bygger broar med ny grafisk identitet

Vår nya varumärkesidentitet bygger på bryggan mellan människor, förstärker det kraftfulla som finns i Hyresgäst­föreningens rörelse – en folkrörelse som alltid är relevant genom att aldrig stå still.

Läs mer om vår nya visuella identitet

Nytt utseende hos hyresgästföreningen

Lämna din röst i "Peoples Choice"

De nominerade bidragen i årets upplaga av Svenska Designpriset kommer även att prisas av svenska folket. Tag chansen att se nominerade bidrag och rösta på din favorit.

Rösta här

Sista dag för att rösta är den 25 september. Vinnarna i de olika kategorierna kommer att prisas den 21 oktober.