Hyresgästföreningen trygghetsvandrar i Gottsunda. Foto Johannes Svensson.
Hyresgäst­föreningen trygghetsvandrar i Gottsunda. Foto Johannes Svensson.

Marie Linder trygghetsvandrar med Magdalena Andersson i Märsta 22 januari

Hyresgäst­föreningen fortsätter kraftsamla kring allas rätt till trygga bostadsområden och börjar året med att bjuda in våra folkvalda politiker till våra trygghetsvandringar. Måndag 22 januari kommer Hyresgäst­föreningens förbundsordförande trygghetsvandra med Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson i Märsta.

Trygghetsfrågan berör alla oss hyresgäster och är en central fråga i Hyresgäst­föreningens verksamhet. Under november 2023 kraftsamlade hela Hyresgäst­föreningen med kampanjen Hela Sverige trygghetsvandrar där vi genomförde över 100 trygghetsvandringar i hela landet. Hyresgäst­föreningen fortsätter satsningen på allas rätt till trygga bostadsområden under 2024 och vi börjar året med att bjuda in politiker till våra trygghetsvandringar. Måndag 22 januari kommer Hyresgäst­föreningens förbundsordförande Marie Linder trygghetsvandra med Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson i Märsta.

Det finns möjlighet för medlemmar ur presskåren att delta under trygghetsvandringen. För mer information kring tid och plats kontakta Hyresgäst­föreningens pressekreterare Gilda Romero: 072-549 11 55 eller gilda.romero@hyresgastforeningen.se