Hyresgästföreningens förbundsordförande Marie Linder trygghetsvandrar med bostadsminister Andreas Carlsson i Vårberg. Foto Hyresgästföreningen
Hyresgäst­föreningens förbundsordförande Marie Linder trygghetsvandrar med bostadsminister Andreas Carlsson i Vårberg. Foto Hyresgäst­föreningen

Marie Linder trygghetsvandrar med bostadsministern i Vårberg

Igår tisdag genomförde Marie Linder en trygghetsvandring med bostadsminister Andreas Carlsson i Vårberg. Gårdagens trygghetsvandring med bostadsministern är en del av Hyresgäst­föreningens långsiktiga kraftsamling kring allas rätt till trygga bostadsområden och Hyresgäst­föreningen fortsätter under året trygghetsvandra med våra folkvalda politiker runt om i landet.

– I många av våra bostadsområden finns ett starkt trygghetsarbete och ett fint samarbete mellan den lokala Hyresgäst­föreningen, fastighetsägare och polis. Vårberg är ett av dem. Jag är glad att bostadsministern kunde delta i vår trygghetsvandring igår och med egna ögon se hur det här engagemanget och fina samarbetet kan se ut, säger Marie Linder, förbundsordförande på Hyresgäst­föreningen.

Under våren har Marie Linder trygghetsvandrat med Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson i Märsta samt med Vänsterpartiets Nooshi Dadgostar i Västra Frölunda. Under året fortsätter Hyresgäst­föreningen trygghetsvandra med våra folkvalda politiker runt om i landet.

Om Hela Sverige Trygghetsvandrar:
I över 100 år har Hyresgäst­föreningen funnits i bostadsområden i hela landet för att göra dem bättre och tryggare för alla hyresgäster. Under november 2023 uppmanade vi våra grannar, det lokala föreningslivet och alla goda krafter i vårt samhälle att sluta upp och trygghetsvandra tillsammans med oss. Från norr till söder öppnade vi dörrarna till våra lokala hyresgäst­föreningar och genomförde över 100 trygghetsvandringar i hela landet.