Hyresgästföreningens förbundsordförande Marie Linder.  Foto Filippa Ländin
Hyresgäst­föreningens förbundsordförande Marie Linder. Foto Filippa Ländin

Marie Linder träffar Miljöpartiets Per Bolund och aktiva i civilsamhället i Husby för att prata om trygga bostadsområden

Måndag 22 maj besöker Hyresgäst­föreningens förbundsordförande Marie Linder Husby. Hon kommer där träffa Miljöpartiets språkrör Per Bolund, borgarrådet Åsa Lindhagen samt representanter från civilsamhället för ett samtal om trygghet, trångboddhet och hur vi bygger trygga bostadsområden.

- Alla har rätt att bo i ett tryggt område. För mig är det viktigt att träffa hyresgäster såväl som politik och civilsamhälle, för att lyssna in och ställa frågan: vad kan vi göra tillsammans för att skapa trygga bostadsområden? säger Hyresgäst­föreningens förbundsordförande Marie Linder.

Besöket är en del av den trygghetsturné som Hyresgäst­föreningens förbundsordförande Marie Linder kommer göra under 2023.

- Här i Husby och i många andra bostadsområden finns många goda exempel på bra trygghetsarbete. Husby är en levande stadsdel med många engagerade hyresgäster och ett starkt civilsamhälle men det finns mycket kvar att göra. Kriminalitet, dåligt underhåll och bristande upprustningar skapar otrygghet för många. Där måste alla goda krafter bidra till att skapa trygga bostadsområden för alla, säger Marie Linder.

Möjlighet för press finns mellan 10.45-11.30. Kontakta Gilda Romero pressekreterare: 072-549 11 55 eller gilda.romero@hyresgastforeningen.se