Personer mot färgglada bakrunder

Kurser 2024

Välkommen till vår utbildningssida! Kurserna vänder sig till dig som är medlem eller förtroendevald/aktiv i någon av södra Skånes tretton kommuner. Sidan uppdateras efterhand.

Tjej dator räknar

Förhandling steg 2 (för förtroendevalda och aktiva)

20 maj kl. 18-20

Bli en vass hyresförhandlare!

Obligatorisk för förhandlings­delegater.

Vi går igenom hur man ska räkna på de underlag som presenteras och vilka parametrar som är viktiga. Även treparts­överenskommelsen diskuteras. Innan du går "Förhandling steg 2" är det rekommenderat att du gått introduktionskursen "Nyfiken på hyres­förhandlingar" som finns på Lärkan.

Var: Hyresgäst­föreningen, Fersens väg 9, Malmöl

Anmälan: Senast två dagar innan till utbildning.sodraskane@hyresgastforeningen.se

Glöm inte att uppge följande vid anmälan: Namn, e-postadress, telefonnummer, vilken kurs du vill gå samt datum, om du är aktiv/förtroendevald även förening, lokal hyresgäst­förening och uppdrag.

Grupp unga ute

Kurs för husombud och aktiva

23 maj kl. 18-20

En kurs för dig som vill engagera dig för ditt bostadsområde och brinner för att vara med och påverka. Under kvällen tar vi upp vilka metoder man kan använda sig av. Du som kan tänka dig att företräda dina grannar i frågor som rör bostadsområdet och samhället i stort, detta är den rätta kursen för dig!

Var: Fersens väg 9, Malmö

Anmälan:
Senast två dagar innan till utbildning.sodraskane@hyresgastforeningen.se

Dator kvinnor

Digitalt öppet hus hos Ekonomi förtroendevalda

För ordförande, kassörer, föreningar, lokala hyresgäst­föreningar och arbetsgrupper.

Passa på att ställa alla de frågor du vill ha svar på när det gäller ekonomi för förtroendevalda!

När:

Tisdag 28 maj kl 18.00-19.00